Vår lilla Wilja

Den sista augusti dagen innan min födelsedag...
åkte vi till karlskoga för att hämta hem vår lilla valp, vi hade valt ut henne några veckor innan. Det var inte så lätt för hon har 9 bedårande syskon, men vi gick mest på den som var "på", hon tassade fram till oss många ggr under tiden vi var där. Alla var så fina och busiga, hoppas alla fick ett underbart hem. Uppfödaren själv behöll 2 valpisar, två hanar som vi hoppas på att träffa snart!
Iallafall.. på hemvägen höll jag henne i min famn, hon gnällde lite i början sen somna hon djupt.
Här hemma fick hon träffa på mina katter Tuwa och Izidor, dom har alltid kommit överens.
Idag är hon 7 månader, allt har gått så fort. Kommer knappt igår hur liten hon var, hon vägde ju bara typ 6 kg när vi hämtade henne, idag väger hon runt 31 kg, och jag tror att hon blir lite större.
Hon älskar att få vara ute och leka, spec ute på landet där hon kan springa lös.
Snön var ju lite spännande när den kom, hon vägrade att gå ur bilen haha, men sen kasta jag en pinne på parkeringen efter det sprang hon och rulla sig som en galning.
Hon brukar gå i skogen där min sambos föräldrar bor, dom har en liten hundkompis Elsi hon brukar dela promenaderna med. Iår ska vi ut på svampjakt, Golden retrivers är riktiga kantarell-experter!

Det finns så mycket att säga om vår älskade hund Wilja, men det kommer nog skrivas
en hel del om henne i framtiden vill jag lova.
Här är lite bilder från första veckan tills nu;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu